Novell-kapitel 3

-Spring hem igen,säger Justin.
-Men du då?,undrar jag ledsamt.
-Jag klarar mig,säger Justin leende.
Jag börjar springa hemåt.
Jag stannar och kollar efter Justin. Han står och försöker förklara bort allt som hände.
Hellt plötslig börjar folk springa mot mig!!
Jag börjar springa.
När jag äntligen kommer in i lägenheten sitter mamma i köket och gråter.
-Vad är det?frågar jag.
-Vi har inte råd!!skriker mamma.
-Med vad?undrar jag.
-Allt!!skriker mamma gråtande.
-Men jag kan börja jobba extra i kiosken,försöker jag.
-Okej och jag kan skaffa ett extra jobb hos Janice,säger mamma.
Janice är mammas bästis.
-Okej,säger jag och går upp.
Jag ringer Justin direkt och som tur svarar han.
-Justin,säger han.
-Justin!!,utbrast jag.
-Joanna!!,utbrast han.
-Vad hände?undrade jag.
-Dom frågade vad jag gjorde med dig,svarar Justin.
-Och du svarade?frågar jag.
-Jag sa att det har dom inte med att göra,svarar Justin.
-Föresten sa jag att jag ska till Atlanta i morrn,säger han.
-Såå?,säger jag.
-Vi kan hitta på nåt,säger Justin glatt.
-Okej ses om en timme, säger jag och lägger på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0